Logowanie

Wydział Matematyki

Prestiżowa publikacja w „Nature”

Data: 03.11.2017 Kategoria: Studenci, Wydarzenie

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

W czasopiśmie ,,Nature'', jednym z najstarszych i najbardziej prestiżowych czasopism naukowych, ukazał się w październikowym wydaniu artykuł pt. „Single-molecule imaging reveals receptor-G protein interactions at cell surface hot spots”, którego współautorami są prof. Aleksander Weron i dr hab. inż. Krzysztof Burnecki, prof. PWr. Celem projektu było wyznaczenie miejsc na powierzchni żywych komórek biologicznych, tzw. „hot spots”, w których dochodzi do interakcji pomiędzy receptorami komórkowymi i białkami typu G. Współautorzy artykułu: prof. Davide Calebiro i dr Titiwat Sungkaworn odwiedzili Politechnikę w dniach 2-4 listopada, żeby omówić dalsze plany współpracy, które będą związane z badaniem różnych własności zachowań receptorów i białek.

Więcej informacji o artykule można znaleźć na stronie Uczelni.

nature2017.png
Na zdjęciu czterej autorzy artykułu, od lewej: dr hab. Krzysztof Burnecki, prof. PWr, dr Titiwat Sungkaworn, biolog molekularny z Bangkoku, prof. Aleksander Weron i lider zespołu prof. Davide Calebiro, endokrynolog z Birmingham.

Politechnika Wrocławska © 2024